miercuri, 13 noiembrie 2013

Faţa nemachiată a PD

Schimbările recente petrecute în PD nu sunt întâmplătoare, precum întâmplătoare nu sunt nici mesajele lansate după retragerea a doi dintre cei mai importanţi membri ai partidului, Vlad Plahotniuc şi preşedintele de onoare Dumitru Diacov. Sursele din interiorul partidului susţin că deşi plecările celor doi la prima vedere par a fi benevole, în realitate cad sub incidenţa la câteva elemente foarte importante ce stagnează dezvoltarea partidului.

Una din cauzele vehiculate este antiratingul negativ al lui Vlad Plahotniuc, care plafonează negativ asupra imaginii partidului.
De asemenea acuzaţiile de atac raider, scandalul din Pădurea Domnească, monitorizarea lui Plahotniuc şi căutarea lui Guma de Interpol.

Ulterior sondajele închise efectuate la comanda PD au demonstrat că actualmente partidul se bucură de încrederea a 4 % din populaţia ţării, deşi
la parlamentarele din noiembrie 2010 a acumulat 12%, ceea ce indică că PD dispare treptat din vizorul propriului electorat cât şi din cel al viitoarei guvernări.

Retragerile lui Plahotniuc şi Diacov din legislativ au permis focusarea atenţiei tuturor mijloacelor de comunicare în masă pe liderul partidului. Marian Lupu fiind privit ca unicul salvatorul al PD.

Astfel, pentru a se revanşa, Lupu într-o perioadă restrânsă de timp a organizat un şir de conferinţe de presă, prin intermediul cărora îşi manifesta iniţiativa deschiderii în timpul apropiat a unui lanţ de magazine sociale cu conţinut sărăcăcios de produse alimentare.

Iniţiativa fiind combătută rapid de unii experţi, care au spus în cadrul unei emisiuni Tv, că proiectul social nicidecum nu va rezolva necesităţile persoanelor cu venituri mici. Mai mult decât atât, prin intermediul acestora urmărindu -se manipularea electoratului, cu un an înainte de alegerile parlamentare.
http://www.jurnaltv.md/#asortiment-saracacios-pentru-saraci-7974796

Stranie este şi lansarea campaniei „Respect pentru oamenii Moldovei”, conţinutul căreia pe lângă faptul că se aseamănă cu cel al campaniei lansate de PLDM,
http://tribuna.md/2013/09/20/vlad-filat-anunta-inceputul-campaniei, pare a fi lipsită totalmente de sens. Spre exemplu, care este menirea cetăţenilor să scrie scrisori UE? Ce, le va citi Fule sau Barroso? Care este sensul în informarea cetăţenilor despre avantajele UE, atunci când tu fiind la guvernare, nu ai făcut nimic timp de 4 ani, pentru a ne apropia de UE?

Chiar e ridicolă această abordare, trădând lipsa totală de idei şi soluţii. Speranţa democraţilor se reduce la intenţia de a mai călări odată ideea europeană, pentru a nimeri în legislativ şi a continua încă 4 ani practicile antieuropene.

Le va reuşi şi de această dată?