Șalaru și
Codreanu nu sunt nici pe departe cei mai imaculați unioniști. Traseul în
politică este pe cît de anevoios, pe atît și de murdar. Nu întîmplător, PUN ca
partid, de la preluarea sa de către Șalaru, nu s-a îndepărtat nici pentru o
clipă de Plahotniuc, dar continuă să absoarbe fonduri românești.
Pe 7
februarie 2017, pe pagina sa de facebook, Șalaru anunța că formează un nou
partid- Partidul Unității Naționale. Scopul Unirea cu România.
Din capul
locului, Băsescu a fost ales președinte
de onoare al partidului, iar prim-vicepreședinte
a devenit Constantin Codreanu, deputat în parlamentul României. Ulterior, și
candidat la primăria capitalei.
Trecutul lui
Șalaru este mai mult ca dubios. De-a lungul timpului a servit interesele tuturor
oligarhilor, gîndul cărora numai la Unire nu era.
Între anii
1996-2008, unionistul Șalaru, a fost director al
grupului financiar-industrial „Ascom-Grup, a miliarderului Anatol Stati.
În
perioada sept. 2009- mai 2013 a fost ministru transporturilor. Timp în care a
intrat în vizorul tuturor. La scurt timp
după instalarea în fotoliu de ministru a fost acuzat de legături de corupție cu
oligarhul român Nelu Iordache. Ultimul supranumit
și regele asfalturilor. La scurt timp, BERD a anulat acordarea a 20, 3 mil de
euro destinate pentru reparația drumurilor.
În
2011, ÎS „Calea Ferată a Moldovei” datorită activităţii ministrului Șalaru a
fost la un pas de a pierde depourile de reparație.
Tot
în 2011, Șalaru este acuzat de compania
„Moldavian Airlines” că „a împiedicat dezvoltarea concurenţei, avînd interese
economice personale în unele firme turistice”.
Corupţia
şi taxele ilegale au atins cote de nedescris. Valoarea mitei pentru Proiectele finanţate din
mijloacele donatorilor externi constituia 70%.
Pentru
a a te angaja ca însoțitor de tren, trebuia
să achiţi 2-3 mii de dolari, în funcţia de şef de tren – de la 10 mii de
dolari.
În
perioada conducerii sale, compania „Parstar Petrol” SRL Cimişlia a devenit
singurul furnizor de produse petroliere pentru ÎS „Calea Ferată a Moldovei”.
Șalaru
a făcut istorie și cu modernizarea trenurilor diesele. Primul tren modernizat în România a fost adus
în țară în iunie 2012. Reparaţia
acestuia a costat ÎS „Calea Ferată a Moldovei” 2,2 milioane de euro. La numai o
lună „trenul lui Şalaru” a ieşit din funcţiune.
Și
astea sunt doar o parte din acțiunile unionistului Șalaru. Pentru fiecare
dintre ele s-ar necesita dosar penal.
În
timpul campaniei electorale, fostul coleg de partid, Munteanu îl acuza ca fiind
spolerul lui Plahotniuc. În timp ce, Băsescu se jura mai peste tot că PUN-ul nu
este proiectul păpușarului.
Nici
trecutul lui Codreanu nu este cu mult mai deosebit decît a lui Șalaru. Pînă a
deveni deputat în România se întreținea în relații de amiciție cu Usatîi,
exponentul lumii criminale. Or, cine e prieten cu ultimul, nu poate fi mai
deosebit ca el.
Drept
exemplu servește înregistrarea audio postată pe facebook, imediat după
scrutinul din 20 mai, unde Codreanu înjură ca la ușa cortului un alt angajat
din parlamentul României. Limbajul
subteran nu se deosebește cu nimic de al amicului Usatîi.
Tot
el, a fost cel care a declarat în timpul cursei electorale că deține informații
compromițătoare în adresa unor candidați. Or, astfel de informații deține numai
Plahotniuc, ulterior le distribuie în mass- media prin intermediul pușlamalelor
alde Codreanu.
Revenind
la unionism și acțiunea acestora din 27 august, numit Marșul
Centenar, jurnalistul Vitalie Călugăreanu menționa pe blogul său că totul a fost
regizat din timp, de către PUN și Plahotniuc. “ Deocamdată vedem cum Plahotniuc
își inventează propriul unionism (inclusiv prin crearea unui partid marionetă)
prin care speră să adune electoratul unionist într-o singură plasă și să-l
controleze”.
PS: intenția acestor pușlamale este să ajungă în legislativ, nicidecum Unirea.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu